Tilbakemelding

Hvorfor Profilreklame?

Det er flere måter å fremme din logo eller budskap til din målgruppe. De mest populære er tv, radio, trykk og internett. 
Men hvor faller profilartikler inn i markedsmixen? Det er ingen tvil om at profileringsartikler gir økt salg og økt gjenkjennelse av varemerke til en uslåelig pris!

I en undersøkelse utført for Svensk Bransjeforening i 2015 stilte hele 30% seg positive til å motta profilreklame, men kun 11% stilte seg positive til TV-reklame. Ikke bare er folk positive til å motta slik reklame, men bruksverdien er også høy, noe som betyr gjentatte eksponeringer av din logo/budskap. I samme studie fortalte hele 34 % at de brukte følgende profilprodukter hver dag: penner, krus, t-skjorter, vesker eller paraplyer.

 

                                                                               

 

 

En studie fra BPMA (British Promotional Merchandise Association) hevder at return on investment er langt høyere for profilartikler enn den er på bade radio og reklameskilt og ligger på linje med tvreklame og trykte medier. Grunnen til dette ligger I at profilartikler er langt rimeligere å anskaffe enn andre former for markedsføring, og den gjør ikke et uønsket stort innhugg I ditt reklamebudsjett. Profilreklame oppleves også mindre påtrengende enn annen type reklame og folk tar seg tid til å se på budskapet, i motsetning til for eksempel TV-reklame som de fleste klikker vekk hvis det er mulig.

 I en jungel av produkter kan man lett bli overveldet og ende opp med en tilfeldig valgt reklameartikkel for din kampanje. Her bør du ta sikte på noe som er relevant for din forretning. Å finne en reklameartikkel som dine kunder synes er nyttig er veldig viktig.

 

                                                      
                                                      Kilde: Svensk Branschförening för Profil-och Reklamprodukteroch 2015. Gjennomflørt av TNS Sifo.

 

Det å få noe gratis skaper en viktig positiv relasjon til ditt firma. Hele 85% sier at de har mottatt en profilprodukt, og en av tre sier de er sympatisk til mediet. Profilprodukter er et konkurransedyktig media, som gjør hele 30% mer positive til selskapet / merket som gir disse produktene. Hva er bemerkelsesverdig er at bare 4% anser seg selv å være mer negativ det samme.